Soalan Lazim

SOALAN LAZIM

Akaun saya

Tidak, anda boleh mendaftar keluar sebagai tetamu. Kami, bagaimanapun, menggalakkan anda untuk membuat akaun dengan kami untuk menjadi ahli dan menikmati faedah program kesetiaan Kraton Reward. Dengan mendaftar akaun, anda boleh menjejaki pesanan semasa dan masa lalu anda melalui papan pemuka.

Kata laluan akaun anda boleh ditetapkan semula dengan mengklik “Terlupa kata laluan?” pada halaman log masuk. E-mel akan dihantar ke alamat e-mel berdaftar anda yang mengandungi pautan dan langkah-langkah untuk anda membuat kata laluan baharu.

Pesanan

Anda akan menerima pengesahan e-mel mengenai pembelian anda dan diberikan Nombor Pesanan. Pesanan akan diproses dalam masa 2 hari perniagaan selepas pengesahan pembayaran, dan e-mel dengan butiran penjejakan akan dihantar setelah pesanan berjaya dihantar. Status pesanan anda boleh disemak dengan log masuk ke akaun Kraton anda.

Tiada perubahan boleh dibuat setelah pesanan dibuat. Kami amat mengesyorkan agar anda menyemak pesanan anda sebelum meneruskan pembayaran.

Ya, anda boleh meminta pembatalan pesanan dengan syarat penghantaran item belum diproses dan akan tertakluk kepada budi bicara pasukan kami, bergantung pada sebab pembatalan anda (cth.: pesanan pendua).

Sila hantar e-mel di admin@kraton.com.my dengan butiran berikut untuk kami memproses permintaan anda.

  • Nombor Pesanan
  • Alamat emel
  • Nombor telefon
  • Sebab pembatalan:

Bayaran

Kami menerima pemindahan dalam talian FPX, kad kredit/debit VISA & MASTERCARD, TnG Ewallet dan Boost. Senarai penuh pilihan kaedah pembayaran akan dipaparkan semasa mendaftar keluar.

Tidak, kami tidak memudahkan perkhidmatan COD buat masa ini.

Kami menasihati anda untuk menghubungi pasukan perkhidmatan pelanggan kami dengan cepat di admin@kraton.com.my dan kami akan menyiasat dengan bahagian kewangan kami. Sila pastikan untuk membekalkan kami butiran di bawah dalam e-mel:

  • Alamat emel
  • Nombor telefon
  • ID Transaksi Pembayaran
  • Tarikh Transaksi

*Nota: ID Transaksi boleh diperolehi daripada pemberitahuan e-mel yang dihantar oleh sistem gerbang pembayaran kami apabila transaksi berjaya.

Hantarkan e-mel kepada kami di admin@kraton.com.my dengan pesanan dan butiran hubungan anda, dan kami akan menjana e-invois untuk tatapan anda.

Penghantaran & Penjejakan

Tidak, kami hanya menggunakan rakan kongsi penghantaran yang bereputasi iaitu DHL Express

Setelah pembayaran anda telah disahkan, kami akan memproses dan menghantar pesanan anda dalam masa 2 hari perniagaan. Pesanan yang dibuat selepas jam 3 petang akan diproses pada hari perniagaan berikutnya. E-mel pemberitahuan yang mengandungi butiran penjejakan pesanan anda akan dihantar kepada anda sebaik sahaja item dihantar untuk penghantaran.3

Kos penghantaran adalah percuma untuk penghantaran ke seluruh Semenanjung Malaysia. Kos penghantaran untuk Sabah, Sarawak dan Singapura dihadkan pada MYR10/item.

Ia akan mengambil masa kira-kira 3 – 5 hari perniagaan dari tarikh pesanan dihantar, untuk penghantaran tempatan (Malaysia Barat) dan 5 – 7 hari perniagaan untuk Sabah dan Sarawak. Untuk pesanan antarabangsa, tempoh masa penghantaran tertakluk kepada pembekal perkhidmatan kurier, negara destinasi serta pelepasan kastam. Anggaran jangka masa penghantaran adalah antara 7 – 10 hari perniagaan

Anda boleh menjejaki status penghantaran pesanan melalui pautan yang kami hantar ke e-mel anda dengan butiran pesanan.

Dalam keadaan ini, pesanan anda mungkin belum diproses lagi. E-mel pemberitahuan dengan butiran penjejakan bungkusan anda akan dihantar kepada anda sebaik sahaja pasukan kami telah memproses dan menghantar pesanan anda, biasanya dalam masa 2 hari perniagaan.

Ia mungkin mengambil masa sehingga 24 jam untuk rakan kongsi penghantaran kami mengemas kini butiran bungkusan anda semasa ia diambil. Kami menghargai kesabaran anda dan anda sepatutnya menjangkakan pakej anda tiba dalam jangka masa yang dianggarkan. Sila hantarkan e-mel kepada kami dengan pesanan dan nombor penjejakan anda ke admin@kraton.com.my sekiranya butiran penjejakan tidak dikemas kini selama lebih daripada 24 jam dan pasukan kami akan menyiasat lebih lanjut.

Anda boleh menyemak dengan khidmat pelanggan kami mengenai status pesanan anda. Tiada perubahan boleh dibuat pada butiran penghantaran setelah barang diproses/dihantar.

Rakan kongsi penghantaran kami akan membuat 3 percubaan penghantaran, atau nota akan ditinggalkan di depan pintu anda jika tiada sesiapa di sekeliling semasa penghantaran. Anda boleh menghubungi mereka secara terus untuk menyemak status bungkusan atau untuk mengatur pengambilan sendiri di kemudahan mereka.

Sekiranya penghantaran gagal, pasukan khidmat pelanggan kami akan menghantar e-mel kepada anda untuk memaklumkan dan memberi nasihat lanjut untuk pengaturan penghantaran semula. Caj tambahan untuk pos mungkin dikenakan untuk kami menguruskan penghantaran kedua.

Ya, anda boleh menggunakan alamat pejabat anda sebagai destinasi penghantaran anda. Pastikan anda memberikan kami nama penuh, jabatan dan nama/tingkat bangunan anda untuk memastikan penghantaran dibuat dengan tepat.

Tidak, kami tidak memudahkan pengambilan sendiri pada masa ini.

Malangnya, tidak, kami tidak dapat menghantar kepada P.O. kotak.

Penghantaran Antarabangsa - Duti & Cukai

Semua penghantaran Antarabangsa akan dipermudahkan oleh DHL Express.

Semua bayaran penghantaran dikira semasa pembayaran dan akan berdasarkan berat/dimensi bungkusan serta alamat/negara penghantaran.

Semua penghantaran antarabangsa mungkin tertakluk kepada duti import dan cukai, yang dikenakan apabila penghantaran sampai ke negara anda. Jumlah mungkin berbeza-beza bergantung pada negara destinasi dan anda akan bertanggungjawab untuk membayar sebarang caj tambahan untuk pelepasan kastam. Kraton tidak boleh mengawal dan tidak bertanggungjawab untuk sebarang tugas yang dikenakan pada pakej anda. Anda harus menghubungi pejabat kastam tempatan anda untuk pengiraan bayaran.

Pemulangan & Pemulangan

Ya, anda boleh untuk item yang rosak atau tidak boleh digunakan. Sila serahkan permintaan kepada wakil khidmat pelanggan kami di admin@kraton.com.my ejen kami akan membantu anda dalam proses untuk memulangkan dan membayar balik. Sila lihat polisi pemulangan kami tentang jenis item dan syarat yang layak untuk dipulangkan.

Anda boleh merujuk kepada Dasar Pemulangan kami untuk jenis pembelian yang tidak layak untuk pemulangan.

Ya awak boleh. Dasar yang sama terpakai untuk pesanan antarabangsa.

Tidak kerana tiada produk alternatif yang tersedia buat masa ini.

Anda mempunyai 7 hari untuk memulangkan item yang dipertikaikan dari tarikh ketibaan penghantaran. Setelah menerima permintaan pemulangan, semua item yang dipulangkan akan mengambil masa tujuh (7) hingga sepuluh (10) hari bekerja untuk diproses oleh pasukan kami.

Kami menawarkan pengambilan terbalik oleh rakan kongsi kurier kami di depan pintu anda serta penghantaran secara fizikal di cawangan rakan kongsi kurier kami. Sila hantar permintaan pemulangan kepada admin@kraton.com.my untuk urusan pemulangan. Wakil khidmat pelanggan kami akan memenuhi permintaan anda dalam masa satu (1) hari bekerja.

Sebaik sahaja anda telah mengatur untuk memulangkan semula item tersebut kepada kami, sila berikan tujuh (7) hingga sepuluh (10) hari bekerja untuk pasukan kami melakukan semakan yang diperlukan dan mengatur supaya bayaran balik dibuat.

Ya, mata Ganjaran Kraton anda akan diterbalikkan daripada akaun anda mengikut jumlah bersih yang dikembalikan. Walau bagaimanapun, ini bergantung kepada budi bicara kami.

Ganjaran Kraton

Kraton Rewards ialah program kesetiaan kami di mana ahli berdaftar boleh mengumpul mata dengan membeli dari Laman Web Rasmi kami (www.kraton.com.my) dan Kedai Fizikal. ‘K Points’ merujuk kepada mata yang diberikan daripada pembelian.

Anda boleh mengambil bahagian dengan mendaftar akaun melalui Laman Web Rasmi kami (www.kraton.com.my/member).

Anda boleh mula mengumpul mata dengan membuat pembelian melalui laman web rasmi kami (www.kraton.com.my/shop) Ahli dikehendaki log masuk sebelum mendaftar keluar, Mata akan dikreditkan setelah pembayaran berjaya dan boleh digunakan untuk menebus baucar/promosi melalui pelbagai saluran penebusan.

Untuk setiap RM1 yang dibelanjakan, 1 mata akan diberi ganjaran. Mata akan dibundarkan kepada titik perpuluhan terendah.

Mata akan dikreditkan dan ditunjukkan dalam akaun anda serta-merta selepas pembelian yang berjaya.

Mata yang dikumpul adalah sah selama 12 bulan dari tarikh transaksi, dan akan tamat tempoh selepas itu.

Anda boleh menebus mata anda untuk baucar di laman web rasmi kami (www.kraton.com.my) Harap maklum bahawa promosi mungkin berbeza antara saluran yang berbeza. Penebusan baucar sebenar tertakluk pada terma dan syaratnya, sila ketahui lebih lanjut tentang Ganjaran Kraton di sini.

Ya, kod baucar tapak web dan penebusan Mata Kraton boleh dibuat dalam satu pesanan.

Tidak, hanya 1 baucar/promosi boleh ditebus pada satu-satu masa.

Mereka yang telah berjaya mendaftar dan membuat transaksi melalui laman web kami (www.kraton.com.my) layak mendapat manfaat program.

Jamu Kraton

Jaga Kesihatan Anda Dengan Tradisi Diraja

Dibuat menggunakan bahan-bahan yang dikaji dengan teliti, produk kami dirumus untuk semua orang.

Pasukan sokongan pelanggan kami bersedia untuk menjawab soalan anda. Tanya kami apa sahaja!